Lokalizacja biura i nie tylko – na co warto zwrócić uwagę?

Lokalizacja biura i nie tylko – na co warto zwrócić uwagę?

Jak wynika z najnowszego raportu firmy Knight Frank w Polsce, potencjalni najemcy mają do wyboru ponad 9 000 000 m2 powierzchni biurowej. Jest to efekt wznoszenia ogromnej liczby budynków biurowych w każdym roku. Jednak ogromny wybór nie oznacza łatwego wyboru. Przy wyborze powierzchni dla swojej firmy trzeba wziąć pod uwagę kilka czynników, aby spełniała ona indywidualne potrzeby pracowników.

Dobra lokalizacja

Trendy na rynku nieruchomości biurowym pokazują, że najważniejsza jest lokalizacja. Biuro do wynajęcia (Katowice, Poznań, Warszawa itp.) powinno umożliwiać nie tylko pracownikom łatwy dojazd do pracy, lecz także dojazd klientom firmy. Dobre umiejscowienie biura pozwoli rozwijać firmę i nie tylko. Najlepszą opcją będzie lokal położony w dobrej dzielnicy w budynku klasy A. Siedziba firmy położna blisko węzłów komunikacyjnych i usług to także ukłon w stronę pracowników, aby mieli łatwiejszy dojazd do pracy. Trzeba pamiętać, że nie wszyscy pracownicy podróżują do pracy samochodem, lecz korzystają z transportu miejskiego. Zazwyczaj w jednym budynku biurowym wynajmuje przestrzeń kilka firm. Aby ułatwić lokalizację swojej firmy, a także ją zareklamować warto poprosić o umiejscowienie na elewacji pylonu reklamowego.

Dostęp do sieci

W ramach szukania odpowiedniej lokalizacji ważne są łącza telekomunikacyjne i media. Okazuje się, że te dwa elementy są często pomijane przez firmy, które szukają powierzchni biurowej. W efekcie po wynajęciu tworzy się duży problem, ponieważ dostawcom internetu dostarczenie swoich produktów obecnie zajmuje nawet do 3 miesięcy. Dodanie sieci generuje także koszty budynkowe, a także szereg obowiązków spada na administratora budynku.

pix

Koszty związane z utrzymaniem budynku, a także koszty związane z obsługą administratora to główne przyczyny opóźnienia się zamontowania poszczególnych instalacji i większych cen dla najemców. Zanim firma zdecyduje się podpisać umowę z właścicielem budynku, warto dopytać o właśnie o wspomniane koszty.

Udogodnienia

Wybierając powierzchnię biurową, warto zadbać o odpowiednią umowę, gwarantującą dowolność aranżacyjną. Można także zdecydować się na wyposażenie, jakie oferuje właściciel firmy, jednak indywidualne dobranie rozwiązań architektonicznych pozwoli spełnić wszystkie potrzeby pracowników. Takie podejście zapewni pracownikom dobre samopoczucie i komfort pracownikom. Dla odpowiedniego komfortu cieplnego niezbędna jest klimatyzacja. Dodatkowe udogodnienia, które warto rozważyć dla poprawy jakości pracy to ścianki działowe, sale konferencyjne i chill room.